Wednesday, June 27, 2012

The Council of the Elders: Ivana


Hello!
My name is Ivana, I’m from Italy. I’m 49 years old and I look quite like the avatar I created. I’m tall, I have got curly brown hair and blue eyes. I’m married and I have a son of 23 and a daughter of 12.
I live in Felonica: a very small country village in the North of Italy, 60 km east from Mantova and 30 km west from Ferrara. From my window I can see the river Po.
I’m a teacher in the secondary middle school of Sermide, another village not far from Felonica. I teach French language. I like my job.
In my free time I stay with my family. I like to read very much.
Salut!
Je m’appelle Ivana et je suis italienne.
J’ai 49 ans et je ressemble à peu près à l’avatar que j’ai crée. Je suis grande et j’ai les cheveux châtains et bouclés, et les yeux bleus. Je suis mariée et j’ai deux enfants: un jeune homme de 23 ans et une petite fille de 12 ans.
J’habite à Felonica, un tout petit village de campagne dans le nord de l’Italie, 60 km à l’est de Mantova et 30 km à l’ouest de Ferrara. De ma fenêtre je peux voir le fleuve Po.
Je suis professeure au collège de Sermide, un autre village non loin de Felonica. J’enseigne français. J’aime mon travail.
Dans mon temps libre je m’occupe de ma famille. J’adore lire.

No comments:

Post a Comment